startsida   arkiv   kategorier   info   länkar

22:44

Jag blev precis klar med de 193891848574378 inläggen på bloggkoll. Sen så har jag köpt en extern hårddisk (ÄNTLIGEN ASTRID) så jag ska lägga in bilder och så imorgon.

Sen kommer uppdatering här.

23:23

21:03

Åh, äntligen. Det är smått fantastiskt att Pushing Daisies äntligen har börjat med avsnitt nummer ett på trean. Jag har ju bara kollat några få avsnitt då och då på Canal+ när jag har sett att det har gått. Men nu börjar det från början!!
(Min hårddisk är full :<<<<<)

19:00

xray
x-ray.

21:21

och det där är typ jag. Med en stor tofs(toffs?) mitt på huvudet, för jag hade duschat.

21:17

Igår hade jag skolavslutning...i regnet.

Jag var svart från topo till tå. Om man inte räknar skärpet då. Klänningen köpte jag på en secondhand-affär i New York, skärpet är också second hand och skorna är, ja, vanliga kinaskor.

Det regnade och var fult väder men äasch.

Skolavslutning i kyrkan.

Tre fina tjejer i min parallellklass.

Amanda var där också. Hon hade vitt från topp till tå.

Tårta.

19:10

Erlend Loe i mitt hjärta!!!!!

20:28

15:19

beauty.

15:17

God frukost. En kaffe, en apelsinjuice med fruktkött, en sjukt stor morotskaka, en låda med frukt och två varma bagels, en med jornötssmör och en med cream cheese.

På B&H, en stor fotoaffär. En jude (det jobbar bara judar där) testar ett objektiv på mig.

God hamburgare.

15:05

I Harlem.

Längs med Central Park, Upper East Side.

Guggenheim? Tror jag det stavas...

Här står jag och svär för jag har precis trampat i ett stort, mjukt, äckligt tuggummi med mina kinaskor.

Sjukt söta.

I Little Italy. Jag köpte tre stycken. Mest gillade jag den längst ned, i högra hörnet, men den passade inte ihop med de två andra jag gillade.

En liten park jag glömt namnet på.

Hotellet blev fint tillslut.

14:53

Kanske universums godaste frukost.

En ganska så stor, grön och central park.

Samma park.

Strawberry fields.

På tunnelbanan.

Vi fick inga biljetter tyvärr. Men å andra sidan sprang jag nästan in i Fredrik Wikingson. Jag och mamma mötte han och Filip på en gata i Chelsea. Hann aldrig hälsa för jag reagerade så sent "oj vad lik han var Fredrik Wikingson" tänkte jag "och vad lik han bredvid var Filip Hammar" tänkte jag sen innan jag kom på att det var dem. Och då var de redan flera meter ifrån oss, haha.

Beacons Closet i Williamsburg. Hittade en väldigt fin klänning och en väldigt fin kjol för inte alls mycket pengar. Väldigt fin affär.

Så såg det ut i "klänningsrummet".

Jag gillar att det hänger en svärdfisk på väggen.

Willamsburg.

Ett ställe där de hade sand på hela golvet, menyerna var skitsnygga och maten var underbar.

Williamsburg.

top of the rock.

14:30

Mamma tog bilden. Gud vad sur jag ser ut...

Tunnel vid Ground Zero.

Ground Zero. Det fanns ett stort museum där. Mamma och jag gick förbi och fick en broschyr och stod utanför och storgrät. Så vi gick inte in. Precis efter det blev vi intervjuade av någon brittisk TV-kanal. De frågade ifall vi var turister och ifall vi visste att Prins Harry skulle komma till Ground Zero just den dagen vi var där, och så frågade de ifall det var därför vi hade åkt till New York. För att Prins Harry skulle vara här den helgen. hahah.

Frihetsgudinnan. Vi åkte inte till själva ön men åkte båt, färja kanske, förbi den. På den båten, eller färjan, träffade vi en....dam som bodde i New York. Hon hade gula gummiskor med nyckelpigor på och en röd jacka i ormskinn. Hon berättade en massa om hur bra alla museum var och så hade hon en man som var läkare och hade jobbat ett kvarter ifrån Ground Zero den 11 september. Så han hade fått springa dit och hjälpa till och en massa berättade hon.

Subway. Det är ganska...snuskigt där, hahha.
Världens sötaste pizzeria. Allt gick i ljusblått och rosa och några andra pastellfärger. Man fick tyvärr inte ta kort där så den blev bara den här bilden.

Maten var också god.

Så såg det ut utifrån, jag blev kär i stället.

Manhattan skyline.

Brooklyn Bridge.

Jag gillar att någon tar fram en penna på Brooklyn Bridge, tänker efter vad man ska lämna för avtryck efter sig på bron och bara "JAAAA JAG RITAR EN FUL EKORRE!!!!".

På MoMA. Det var väldigt fint där. Till och med byggnaden var fin.

På en resturang.

14:11

Flög över GRönland till New York. Jag var rädd.

Framme efter åtta timmar.

Såhär såg hotellet ut när vi kom dit. Vi hade redan betalat det och allt så det var ju en rolig nyhet haha. Det blev iallfall klart innan vi hann åka hem.

Jag typ äter mat på en italiensk resturang. Råkade blinka på alla tre bilder mamma tog, haha.