startsida   arkiv   kategorier   info   länkar

Post London

Så vad har hänt sedan man den första juli 2015 tog sitt pick och pack och flyttade hem från sin bästa stad London? Att jag ens med halvkassa mobilbilder ska försöka sammanfatta detta är ju ett dåligt tecken i sig då jag i London inte ens hann med det pga levde lyf istället. Ungefär.

Efter min morfars begravning, som var det vackraste och sorgligatse, kom denna baben till Värmland för att rädda mig tack och lov.

Vi åkte till min stuga där det var såhär dreamy med helt stilla sjö och rosa solnedgång och nästan 30 graders värme.

Helt ok kändes det då trots allt.

Vi åkte iväg på Putte i Parken där man bland annat hängde med David och Josef (se bild). Vi förfestade med quizkampen som sig bör och drack törley i gräset.
Några dagar senare fick vi skjuts till Örebro där vi mötte upp darlingen Maya. Grät gjorde man när hon med stora vackra Mayaögon och helsvart jobboutfit sprang emot en uppe i Svampen för universums bästa kram. Vi fick gratismat från bufféen och Hedda försåg oss med varsin IPA. Bästa hon.
Sen hängde vi på Satin och drack öl.

Innan vi nästa dag åkte vidare till Uppsala. Bild från museum uppe vid slottet där vi spanar in Brady Street på halvuppskattat konstverk.

Life var väldigt härligt även i Uppland och vi lagade vietnamesiska vårrullar och drack lager i Annas trädgård. Blir jättelugn och glad av det här minnet lol.

Men eftersom Midi Mushroom är Svampens och alla andra arbetsplatser någonsins bästa anställda (min objektiva åsikt) åkte hon snart tillbaka till jobbet och lämnade mig och Anna själva i några dagar för att gå på Palermo och läsa KP i källaren.

Sen var man tillbaka i Karlstad igen.
Där jag hängde i mitt rum som ser ut såhär. Trivs så bra där trots allt. En kväll lämnade jag det för att dricka vin med Marie, Hannes och Julia på den nyöppnade restaurangen vid Nöjesfabriken.

Hemma igen bestämde jag mig för att skruva ner lite möbler och måla om till några sommar i P1.

Sen togs det osminkade selfies mot nymålade väggen.

Och inte så mycket mer händer i Kristinehamn förutom att jag försöker hänga i solen ute i trädgården då den väl är framme. Världens sämsta sommar vädermässigt är väl detta ändå.

Sen har man druckit ännu mer öl på Sandgrund.
Och varit på Kristinehamns Konstmuseum där jag jobbade 2011 och druckit öl i hamnen i Karlstad.
Har även gjort sånt jag hade planerat med den annars orimliga idéen med att flytta tillbaka till Kristinehamn vilket är att för en gångs skull läsa böcker och att äta lyxiga frukostar utomhus.
En kväll var man på Båten och sen Koriander med David och Josef. Mkt härlig kväll innehållandes: ett frieri utanför Citygrillen, ett besök på akuten och Brolle Jr's sommarprat från 2005.

Nästa dag var man på Båten igen nu även i sällskap av Johanna och Marre.
Och jag tog selfies innan jag åkte dit och hann nästan inte med att packa med allt man behövde. Mötte upp Marie och försökte dricka öl i Stadsparken men det gick ej pga mygg så vi gick till Inre Hamn och mötte upp Ida och hennes pojkvän Joakim.

Nästa dag satte jag mig på tåget mot Norge och blev lyxigt upphämtad i Lilleström för att åka till Axel, Oliver, Johanna och Vidars place.
Man fick lyxig mkt hemlagad mat och drack öl och spelade biljard och såg på film. Sen hoppade man på ett flyg till Amsterdam för att möta upp Anna igen då man tydligen inte kan vara ifrån varandra mer än någon vecka.

Vi gick självklart på museum.

Och drack öl i solen i Amsterdam Noord.

Ganska nice var det.
Sen gick vi sjukt mycket då det var hyfsat svårt att planka på kollektivtrafiken.

Mer bilder från norra Amsterdam och museum.

Älskade Amsterdam och hade så dreamy dagar. Bodde på en båt gjorde man och vi hann med att se utsikter, gå på olika museum, klubba med studenter, hänga i Vondelpark, sitta på massa uteserveringar, somna till regn, dricka prosecco på båttaket, gå på hipsterevent med ""indierockare"", prata om Olof Palme med en falafelförsäljare, åka massa färja, skratta och helt och hållet undvika Red Light District.

Sen åkte vi vidare till Bryssel för att det var billigaste stället att flyga hem ifrån. Vi turistade jättebra där och hann med: Manneken-Pis, EU, belgisk våffla och att bli utkörda från Magritte-muséet.
Väl tillbaka i Uppsala hängde vi med Ellen i solen och med Snoop Dogg i regnet. Snabbt sammanfattat.

Är inte direkt på humör för utförligare eller snyggare eller spexigare inlägg än så. Är ganska förvirrad över allt och vill helst inte tänka på att man har lämnat London och Tylerhousekollektivet bakom sig. Varav det sistnämnda för alltid. Inte heller vill man tänka på att man tankemässigt redan har flyttat till Melbourne och att dyra summor är betalda för att flytta till ett land där ens bästa bästa kompisar inte kommer att bo en tågresa ifrån en. Försöker intala mig att även det kommer bli bra dock. Precis som det blev när man flyttade till London för ett år sedan.